-->
Reprezentujú dramatický, pohyblivý a veľakrát
nestabilný myšlienkový alebo spoločenský priestor. Oduševnené
postavy majú vždy určitý astrologický charakter (s výnimkou
Princezien, ktoré náležia Zemi), určitú živlovú kvalitu (napr.
Kráľovná palíc- vodný aspekt ohňa, atď.), určitú politickú
motiváciu (Rytier je panovník a dobyvateľ, Kráľovná panovníčka,
Princ syn a bojovník, Princezná nevesta, ktorú musí Princ
vybojovať), a spravidla tiež určitú charakterovú pokrivenosť.
Tá je u niektorých postáv výraznejšia, u iných skrytejšia,
niektoré postavy sú rovnovážnejšie a iné nestabilnejšie.
Spravidla nižšie morálne kvality možno pripísať Princeznám,
horkokrvný idealizmus zase Rytierom. U Kráľovnej môžeme nájsť
rozvahu a zdĺhavú analýzu, u Princov pubertálnosť.
| Rytier | oheň | ideál |
| Kráľovná | voda | starostlivosť |
| Princ | vzduch | vydobytie |
| Princezná | zem | zábava |
Figúry nenáležia sefirám Stromu života, sú tvorené
výlučne živlovými kombináciami a ich najlepším metaforickým
zobrazením sú prírodné javy, vznikajúce kombináciou živlov a
počasie ako také. Základom pochopenia posolstva dvorných kariet
je znalosť živlov, schopnosť vizualizácie prírodných scenérii v
dramatickom toku a kolobehu, rovnako aj znalosť
ľudského charakteru v jeho mnohosti, farebnosti a v neposlednom rade i malosti.
Živlové kombinácie vznikajú zmiešaním živlu náležiacemu figúre všeobecne (napr. Rytier reprezentuje ohnivý živel) so živlom náležiacim figúre konkrétne (napr. Rytier mečov- meče- vzdušný živel). Táto kombinácia (napr. Rytier mečov- vzduch a oheň) vytvára niečo veľmi určité, spravidla temperamentné a dramatické.
Figúry sú postavy veľkej hry života, ľudia v okolí vykladača, alebo časti neho samého, a je to naozaj to najúprimnejšie zrkadlo vlastných strachov, skazenosti, ilúzii, túžob, úspechov i pádov.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára